Parents in a Hurry: The Early Home and School Movement in Ontario
Authors
Terry Crowley
Abstract
The way in which state schools became accepted by their communities has become a central issue in recent educational historiography. Focusing on Ontario, this paper maintains that the early Home and School (Parent-Teacher) movement was an essential vehicle for this accommodation. Beginning around World War I as a reformist organization dedicated to progressive education, democratic ideals and feminist concerns regarding the school system, the Home and School movement assisted in implementing aspects of the ''new education'' at the local level. By the 1930s it shed its earlier idealism and emerged as an adjunct of the school system. The article ends by comparing parent-teacher activity in British Columbia with that in Ontario.
La manière dont les communautés ont reconnu les écoles de l’État est devenue une question centrale en historiographie éducationnelle récente. Centré sur l’Ontario, cet article soutient que le mouvement Parents-enseignants des débuts a contribué de façon essentielle à cette reconnaissance. Né à l’époque de la Première Guerre Mondiale, comme organisation réformiste consacrée à l’éducation progressiste, aux idéaux démocratiques et aux intérêts féministes concernant le système scolaire, le mouvement Parents-enseignants aida à la mise en œuvre de certains aspects de « l`éducation nouvelle » au niveau local. Vers 1930, il perdit son idéal du début et devint une sorte d’annexe du système scolaire. L’article se termine par une comparaison de l’action Parents-enseignants de l’Ontario avec celle de la Colombie-Britannique.