“To Ensure the Continued Life of the Industry”: The Public Relations Campaign of the Ontario Brewers during WWII

Authors

  • Matthew J. Bellamy

DOI:

https://doi.org/10.1353/his.2015.0053

Abstract

The Second World War witnessed the resurgence of the temperance movement in Canada. In an effort to keep prohibition a thing of the past, the brewers of Ontario undertook a public relations campaign to convince Canadians that brewing and beer drinking were beneficial to the war effort. This paper examines the evolution of that campaign in order to add to our understanding of “the ethos of advocacy.” The paper argues that during the war public relations became a subtle form of lobbying as the brewers attempted to improve their public image so as to achieve several political and economic objectives.
Il y a eu au Canada résurgence du mouvement en faveur de la tempérance au moment de la Deuxième Guerre mondiale. Or pour faire en sorte que la prohibition demeure une chose du passé, les brasseurs de l’Ontario ont entrepris une campagne de relations publiques afin de convaincre les Canadiens qu’il était bénéfique pour l’effort de guerre de brasser de la bière et d’en boire. L’article traite de l’évolution de cette campagne et tente de mieux nous faire saisir la philosophie qui inspire la défense d’une cause. Il soutient que pendant la guerre, les relations publiques sont devenues une forme subtile de lobbying, car les brasseurs ont cherché à améliorer leur image publique de façon à atteindre plusieurs objectifs politiques et économiques.

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